Wednesday, 16 August 2017

Forex Handels Riba


Ive läser många artiklar, nav, diskussioner om online-Forex trading är Halal eller inte. Och jag fick 3 poängproblem att om dessa (nedan) löses, så skulle det vara halal. Intresset att rulla över Fysisk besittning av egendomen Lika profitloss (och inte någon form av avgifter) Problem 1 är lätt att lösa och jag kan svara det, bara sälja alla dina aktier innan du stänger och köper igen vid öppningen eller programmerar din dator som sätt. Problem 2 är komplicerat, eftersom fysisk besittning ofta är omöjlig. Om det är affären, så tjänar alla muslimer som arbetar med programvara (det vill säga på datorn) inte in halalinkomst, eftersom de inte kan ha fysisk besittning (förutom deras dator). Om du kan misslyckas och vi måste ha fysisk besittning i slutändan, då har jag en annan sak: Till exempel, om Facebook säljer sina aktier och det är ett program för företag (kommunikationsbaserat eller vad som helst) som bara existerar, Hur kan vi få fysiskt besittning Problem 3 är mer komplicerat. Jag håller helt med att ha lika vinstlöshet men jag kan inte bara hålla med om att jag inte har några avgifter alls. Ett företag ger mig en plattform att handla så de förtjänar att debitera mig. Det är precis som att ladda en butikshyra. Jag vill bara veta om online-valutahandel är halal eller inte. Och jag skulle vara mer än glad om någon kan bevisa mina poäng fel. Frågade den 4 maj kl 14:10 online handel är faktiskt pappershandel utan fysiskt stöd av bra eller varor. Därför borde det vara haram. Om det stöds av fysisk godhet och varan är det halal. Så guldhandel på nätet utan lager är haram, för det är en pappershandel och inte en riktig. Detta fungerar också för alla handelar om det är en dokumentfråga då HARAM. Svarat mar 30 15 kl 19:12 Assalamu alaikum. Vänligen försök att stödja ditt svar med referenser och Välkommen till bot vänliga webbplatsen ndash servant-of-Wiser Mar 30 15 kl 23:21 Ditt svar 2017 Stack Exchange, Inc106094. Bestämmelser om hur man handlar i valutor i FOREX-systemet och betalar avgifter för att försena affären Är det tillåtet att handla i valutor på valutamarknaden (forex) via Internet Vad är din åsikt om tabiyeetfrågan (som anger intresse för att inte använda Handla samma dag) Vad är din åsikt om clearingprocessen som är att försena inlämning en till två dagar efter att kontraktet slutar. Publicerad Datum: 2008-01-08 Prisa till Allaah. Det är tillåtet att handla i valutor om avtalet är gjort hand i hand och transaktionen är fri från villkor som föreskriver riba, såsom fastställande av avgifter för att försena affären, vilket är ränta som debiteras investeraren om han inte gör det Fatta beslut om avtalet samma dag. När det gäller hand-by-hand-utbyte har detta diskuterats i svaret på fråga nr. 72210. När det gäller avgifterna för att försena affären och handeln med marginaler har ett uttalande utfärdats av det islamiska Fiqh-rådet angående detta, vilket säger följande: Prisa var Allah ensam och välsignelser och fred vara på den, efter vilken det finns Är ingen profet, vår herre och profeten Muhammad, och på hans familj och följeslagare. För att fortsätta: Det islamiska Fiqh-rådet i den muslimska världslivet, i sin artonde session som hölls i Makkah al-Mukarramah från 10 till 1431427 AH (8-12 april 2006), har granskat frågan om handel med marginaler, vilket innebär att Att kunden betalar en liten summa av värdet av det han vill köpa, vilket kallas en marginal, och agenten (banken eller på annat sätt) betalar resten som ett lån, förutsatt att inköpsavtalet förblir i namnet på Agent som en pant för de pengar som lånades. Efter att ha lyssnat på den forskning som har lämnats in och den detaljerade diskussionen om detta ämne är rådets uppfattning att denna transaktion innebär följande: 1 Handla i köp och sälja för vinstsyfte, och denna handläggning görs vanligtvis i större Valutor eller finansiella certifikat (aktier och obligationer) eller vissa typer av produkter, och det kan innefatta handel med optioner, terminer och index på stora marknader. 2 Lån, som refererar till pengarna som agenten ger direkt till kunden om agenten är en bank eller via en tredje part om agenten inte är en bank. 3 Riba, som inträffar i denna transaktion i form av avgifter för att försena affären. Detta är ränta som debiteras köparen om han inte fattar ett beslut samma dag och som kan vara en procentandel av lånet eller ett bestämt belopp. 4 Kommissionen, vilket är de pengar som agenten får som ett resultat av de investerare (kunder) som handlar genom honom, och det är en överenskommen procent av värdet av försäljningen eller inköpet. 5 Löftet, vilket är ett åtagande som tecknats av kunden om att lämna kontraktet med agenten som ett pant för ett lån, vilket ger honom rätt att sälja dessa kontrakt och ta tillbaka lånet om kundens förluster når en viss procentandel av Marginal, såvida inte kunden ökar pantet för att kompensera för en nedgång i priset på produkten. Kommittén anser att denna transaktion inte är tillåten enligt shareeah av följande skäl: För det första: Det innebär uppenbar riba, som representeras av tillägget till lånets belopp som kallas betalar avgifter för att försena affären. Detta är en sorts haraam riba. Allaah säger (tolkning av meningen): O du som tror Rädsla Allaah och ge upp vad som är kvar (från dig) från Ribaa (hädanefter) om du är (verkligen) troende. 279. Och om du inte gör det, ta ett meddelande om krig från Allaah och hans budbärare, men om du ångrar dig ska du ha dina kapitalbelopp. Deal inte obehörigt (genom att fråga mer än dina kapitalbelopp), och du får inte behandlas obehörigt (genom att få mindre än dina kapitalbelopp) För det andra: Agenten säger att kunden måste hantera honom, vilket leder till att man kombinerar både att ge en Låna för något till gengäld och betala provision, som är likadant att kombinera att ge ett lån och sälja samtidigt, vilket är förbjudet i shareeah eftersom Messenger (Allaahs frid och välsignelser är på honom) sade: Det är inte tillåtet att ge Ett lån och sälja samtidigt De hadeeth berättades av Abu Dawood (3384) och al-Tirmidhi (3526), ​​som sa att det är en hasan saheeh hadeeth. I det här fallet har han gynnat sitt lån, och Fuqaha är enhälligt överens om att varje lån som ger en fördel är haraam riba. För det tredje: Förhandlingar som görs på detta sätt på de globala marknaderna involverar vanligtvis många kontrakt som har haram enligt shareeah, såsom: 1 - Handla i obligationer, som hör under rubriken av riba som är haraam. Detta konstaterades i en resolution av det islamiska Fiqh-rådet i Jeddah, nr. 60, i sin sjätte session. 2- Handlar icke-diskriminerande i bolagets aktier. Den fjärde uttalandet av det islamiska Fiqh-rådet i den muslimska världsledan i sitt fjortonde sammanträde i 1415 AH uppgav att det är haram att handla i aktier i företag vars huvudsakliga syften är haram, eller några av deras affärer involverar riba. 3- Försäljning av valutor görs vanligen utan hand att handbyta vilket gör dem tillåtna enligt shareeah. 4- Avtal i optioner och terminer. En resolution av det islamiska Fiqh-rådet i Jeddah nr. (63) uppgav i sin sjätte session att alternativ inte är tillåtna enligt shareeah, eftersom syftet med att hantera dessa kontrakt inte är pengar eller tjänster eller en finansiell skyldighet som det är tillåtet att utbyta. Detsamma gäller futures och handel med index. 5- I vissa fall säljer agenten något som han inte äger och säljer det man inte äger är förbjudet i shareeah. För det fjärde: Denna transaktion innebär ekonomisk skada för de berörda parterna, särskilt kunden (investeraren) och samhällets ekonomi i allmänhet, eftersom den bygger på att låna till överskott och ta risker. Sådana saker innebär vanligtvis att fusk, vilseledande människor, rykten, hamstra, artificiell prisuppgång och snabb och stark prisutveckling, i syfte att snabbt bli rik och förvärva andras besparingar på olagliga sätt. Därför kommer det under rubriken att konsumera folks rikedom olagligt, förutom att avleda rikedom i samhället från verklig och fruktbar ekonomisk aktivitet till denna typ av risk som inte har någon ekonomisk fördel och det kan leda till en allvarlig ekonomisk oro som kommer att leda till stor förlust och Skada i samhället. Rådet uppmanar finansinstitut att följa finansieringsmetoderna som föreskrivs i shareeah och som inte involverar riba och liknande och inte har skadliga ekonomiska effekter på deras kunder eller på ekonomin i allmänhet, som shari-partnerskap och liknande. Och Allah är källa till styrka. Må Allah skicka välsignelser och fred på vår profet Muhammad och hela hans familj och följeslagare. Avsluta citat från Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. Utgåva nr. 22, sid. 229. Vi ber Allah att styra oss och dig. Och Allah vet det bästa. Valutamarknaden (valutamarknaden) är en global, decentraliserad marknad för handel med valutor som rial, dollar, euro, pund, yen, dinar, etc.). Om en som avser att handla valuta, känner värdet av en viss valuta går upp, köper han den och när värdet sänks, säljer han det eller köper dyra valutor och sedan säljer han efter en tid valutaen för att vinna vinst . Valutahandel och utbyte inträffade först i antiken. Pengarbyte människor, människor som hjälpte andra att byta pengar och också ta en provision eller ta ut en avgift levde i gamla tider. Valuta och utbyte var också ett viktigt och avgörande element i handeln i den gamla världen, så att människor kunde köpa och sälja saker som mat, keramik och råvaror. Det fanns tider då en proxy utsågs för sådan handel. Ombudet skulle genomföra transaktionen och vinst eller förlust skulle uppkomma av kapitalägaren. Det finns inget problem i en sådan transaktion enligt islamisk lag, eftersom den har alla nödvändiga förutsättningar för en giltig transaktion, för att inte nämna det faktum att det saknar några villkor som kan strida mot Shari039ah. Därför är det tillåtet enligt den islamiska lagen. Men vad som nu är känt som valutamarknad står inför vissa problem och svårigheter som får det att bli hård och otillåtet. Några av dessa problem är följande: 1. De flesta av dem som hävdar att de är i cyberspace, arbetar som forex-agenter och kör webbloggar eller webbplatser är inte riktiga människor. De transaktioner som utförs av deras sida är därför bedrägliga och är avsedda att riva handlare av sin rikedom. Syftet är att lura människor och riva dem av deras kapital och investera i egendom. Eftersom företagen är falska och inte hänvisar till någon särskild plats har offeret inget sätt att återta det han har förlorat. Så förlorar han all sin egendom. 2. Vissa andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så är riktiga människor, vilket gör det möjligt för deltagarna att ha sin egen speciella webbsida för att se deras balans samt de transaktioner som genomförs. Rapporten tillhandahålls dagligen och kunden tänker på att rapporten är riktig och han litar på dem, men det är en falsk rapport som visas på sin hemsida eftersom de investerar annorstädes och för andra ändamål som smuggling etc. Denna typ Av handel är absolut inte tillåtet eftersom bolaget inte uppfyller villkoren och kundens kapital inte används för att köpa och sälja valuta. 3. Några andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så är riktiga människor och gör verkligen valutahandel, men de gör sådana bestämmelser som en del av kontraktet som är ganska motsatts av islamiska Shari039ah eller religiösa lagar. Det anges till exempel att ibland när det inte finns någon transaktion ska kapitalet lånas ut till ett företag eller en bank så att han kan få intresse vid slutet. Ett sådant villkor som införs i kontraktet gör transaktionen ogiltig eftersom transaktionen har utförts med ett olagligt tillstånd. Därför är handel på en sådan marknad också hård. Slutsatsen är att om valutahandling som görs på internet sker i enlighet med alla villkor som är nödvändiga för en giltig transaktion, dvs agenterna är verkliga och kända och allt görs i enlighet med kapitalinnehavarens krav och juridiska villkor Utsatt av honom skulle det inte vara något problem. Dessutom bör landets regler om kapital - och sekundärkontrakt vara lagliga. Det bör noteras att centralbanken i Islamiska republiken Iran utövar också Forex trading. Eftersom islamiska regler följs i dessa banker finns det ingen invändning mot dem och det finns inga problem att delta i handeln. 12.9k Visningar mitten Visa Uppvots mitten Inte för reproduktion Lärligt svar på frågan. Q. Jag skulle vilja veta om investeringar i curreny (FOREX Market). Som idag är det mycket vanligt att människor investerar i Euro för att tjäna vinst. En mäklare fortsätter ringa mig för att investera USD i Euro. Är handel med valutahalal. A. Lova var till Allaah. Att handla i valutor är tillåten så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Det är tillåtet att sälja euro för dollar så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Men när affären handlar om samma typ av valuta, som att sälja en dollar för två dollar, är det inte tillåtet eftersom det är en typ av riba. I så fall bör de vara lika stora och utbytet måste äga rum i samma sammanträde som kontraktet om utbytet handlar om en typ av valuta. Beviset för detta är den rapport som Ubaadah ibn al-Saamit berättar om. Han sade: Allaas budbärare (Allahs frid och välsignelser) sade: Guld för guld, silver till silver, vete För vete, korn för korn, datum för datum, salt för salt, som för liknande, samma för samma, hand till hand. Om typerna är annorlunda så sälj du dock, så länge det är hand i hand. Omtalad av muslimen, 1587. Det står i Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): Att handla i valuta, köpa och sälja är tillåtet, men det är villkorat att utbytet är hand i hand om valutorna är annorlunda. Om en person säljer libysk valuta till amerikansk eller egyptisk eller vad som helst valutahand till hands, är det inget fel med det, till exempel om han köper dollar för libysk valutahänder till hands, byter den i ett sittande eller köper egyptisk eller engelsk valuta Etc för den libyska eller vad som helst valuta hand att hand, det är inget fel med det. Men om det finns en fördröjning är det inte tillåtet, och om utbytet inte görs i samma sammanträde, är det inte tillåtet, eftersom det i så fall anses vara en slags ribbaserad transaktion. Så bytet måste ske i samma sammanträde, hand i hand, om valutorna är olika. Men om de är av samma slag, måste två villkor vara uppfyllda: de borde vara lika stora och utbytet ska äga rum i samma sammanträde, eftersom profeten (Allahs frid och välsignelser är på honom) sa: Guld för guld , Silver till silver Regeringen om valuta är som nämnts ovan om de är annorlunda då det är tillåtet att de utbytta beloppen är olika, så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde. Om de är av samma slag, till exempel dollar för dollar eller dinarer för dinarer, måste utbytet ske i samma sammanträde och de borde vara lika stora. Och Allah är källa till styrka. Avsluta citatet. 5.4k Visningar mitten View Uppvotes middot Inte för reproduktion I039m en muslim och ja jag gör handel fx. Och jag argumenterade en gång med en kollega om det (han är en gammal tidskonservativ). Eftersom vi båda arbetar utomlands, förklarade jag för honom att antingen vinstorienterade eller inte, vi båda är inblandade i valutahandel. Precis som att överföra pengar hem, som USD är vår världsreservs valuta, vilket innebär att vi indirekt är involverade i valutahandel, även i en atomavdelning av det (t. ex. handel cirkulerar över 5 biljoner dollar per dag). Så ja, vi är alla i det. Det som gör det ganska tvivelaktigt är att byta ut som muslimer, det är klart kategoriserat som riba, precis som lånränta. Men idag erbjuder många mäklare bytesfri eller islamiskt konto för högre spridning som följd. Utgåva nr. 1 löst. Men från min personliga synvinkel och många andra är överens med det, finns det en annan fångst som gör att handel anses vara haram. Hoppa i en handel som att rulla en tärning utan korrekt analys och sådant skulle kunna ge dig en spelningssituation. Det är lite suddigt så att säga. Men om du är ärlig mot dig själv, vet du om du handlar eller spelar. Och för att stödja mitt svar betraktas handel utan byte som halal av islamisk myndighet i Indonesien - mitt hemland - vilket är det största muslimska landet. Att lära oss att göra vårt bästa i handel bör hindra oss från att göra oss spelare på handelsområden. Hoppas det hjälper. 9.1k Visningar mitten Visa Uppvots mitten Inte för reproduktion Yagub Rahimov. Författare, Trader, Chief Strategy Director på AtoZForex Innan jag åkte till Malaysia förra gången gjorde jag en massiv forskning om detta ämne. Gambling är haram i islam och det finns en tunn linje mellan handel och spel, vi alla måste erkänna det. Men den goda nyheten är att du kan undvika att vara en spelare. Om du lyckas stanna på den positiva sidan av din vilja, är Forex Halal in Islam. Ovanstående slutsats gjordes baserat på riktig diskussion med islamiska forskare. Du kan se hela islamiska Forexforskningen 1 här. 3.8k Visningar mitten Inte för ReproduktionIslamic Forex Mäklare Vill du vara med i denna mäklare lista Skicka ett mail till: brokersforextraders Finansmarknaderna drivs av tiden kostnaden för pengar på varje aveny, men forex mäklare har lärt sig att för att vädja till en Bredare publik på potentiella kunder, måste problemen kring Interst eller Riba inom den islamiska världen hanteras på något sätt. Resultatet har varit det som kallas ett islamiskt, no-riba eller shariah forex-konto. Mäklaren hanterar det känsliga problemet med att täcka sina räntekostnader genom att ändra spridningarna som erbjuds på dessa konton för att ge den margin han behöver. Det kan också finnas ytterligare avgifter eller begränsningar som läggs på dessa konton för att förhindra missbruk. Som ett resultat är typiska avgifter för ränteswapar, andra räntortypavgifter eller provisioner som förefaller som ränta inte närvarande. Som handlare vet, behöver de aldrig oroa sig för att ta emot utländsk valuta. De spekulerar bara på en position och sedan på dess möjliga riktning framåt. Anledningen till att ingen riktig valuta ändras någonsin, som det vanligtvis skulle efter en 24 till 48-timmars cykel, är att en valutahandelnare faktiskt stänger alla konton vid midnatt och sedan snabbt öppnar dem igen. Mäklare likviditetsleverantörer, vanligtvis banker, debiterar en bytesavgift baserad på nettoförskjutningen mellan de länder som är involverade i valutaparet. Dessa avgifter avstår från islamiska konton, men det kan finnas en begränsning av hur många nätter den öppna positionen kan existera. Återigen kan religiösa frågor diktera ett annat tillvägagångssätt, men du kan vara säker på att mäklaren kommer att återhämta sina kostnader genom en viss mekanism. Varför är Gharar så viktiga Forexmäklare har uppenbarligen funnit ett enkelt sätt kring några oro över begreppet intresse, eller Riba, som muslimer kan ha. Den andra termen, det vill säga att vara Gharar, är inte lika lätt att hantera eller eliminera. All forex trading innebär att spekulera på en volatil marknad där avkastning och resultat är mycket misstänkta. Islamiska jurister har haft det största problemet med detta koncept. Eventuella transaktioner på marknaden för finansiella derivat kommer naturligtvis att påverka Gharar och av den anledningen handla framåt, terminer, optioner, kort försäljning eller spekulation i allmänhet där tvivel eller osäkerhet omger det framtida leveransvärdet av en underliggande tillgång, den sanna naturen Och definition av ett derivat är misstänkt. Av denna anledning är var och en av dessa föremål förbjuden av de flesta tolkningar av sharialagen, men handel på platsmarknaden tillåts emellertid åtminstone av de flesta jurister som uppenbarar sig i denna fråga. Vad ska en aspirerande islamisk valutahandlare göra? Det finns många mäklare som finns i vår topplista ovanför det erbjudandet Islamic, No-Riba eller Sharia-konton, men innan du väljer ditt val, skulle det vara klokt att studera de problem som presenteras här. Inte alla är överens med de punkter som gjorts i ovanstående diskussion, och du kan inte komma överens om det, efter en noggrann granskning av litteraturen. Problemen är inte enkla men komplexa. En av de bästa dokumenten om ämnet som ofta citeras av experter har skrivits av Dr Mohammed Obaidullah. När du har fått din egen sinnesro att din religiösa övertygelse kan hysas i forexvärlden, är det dags att söka efter ett mäklarbjudande som vädjar till dig, är reglerat och väl respekterat i ditt land av myndigheter och det mesta av Allt av andra handlare. Islamiska konton är unika och kan inte vara för alla, på grund av deras begränsningar och olika prissättningsmetoder, men de erbjuder ett sätt att handla valutor för de muslimer som accepterar de religiösa komplexiteterna. Kontona har dock begränsningar som andra konton inte har. Varför finns det restriktioner Tyvärr har skrupelfria handlare försökt använda kombinationer av islamiska och vanliga konton för att dra nytta av de prisskillnader som används av mäklarna. Mäklare är på utkik efter denna typ av verksamhet och kommer att stänga ett konto omedelbart om de misstänker felaktigt spel. Slutliga anmärkningar Sharia-lagen förklarar de islamiska principerna som muslimer förväntas följa i deras dagliga liv. När det gäller investerings - och finansiella frågor är intresset förbjudet och spekulationsrisk tolereras endast under vissa specifika förhållanden. Islamister som överväger aktiv handel med utländsk valuta rekommenderas att undersöka materialet på valutahandel och bestämma sig själva om denna verksamhet anses vara tillåten genom tolkning av sina egna religiösa standarder. Efter den här interna granskningen är klar, är det bästa stället att börja leta efter olika islamiska kontoförsäljningar bland de mäklare som vi listade ovan. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Stockholm Sverige Handel med utländsk valuta på margin ger hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Den höga hävstångsgraden kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Ingen information eller uppfattning på denna webbplats bör tas som en uppmaning eller ett erbjudande att köpa eller sälja någon valuta, eget kapital eller andra finansiella instrument eller tjänster. Tidigare resultat är ingen indikation eller garanti för framtida prestanda. Läs vår juridiska ansvarsfriskrivning. Kopiera 2017 OptiLab Partners AB. Alla rättigheter förbehållna.

No comments:

Post a Comment